‘Sansürle basının sesi kısılmamalı’
Başkan Şehitoğlu, 24 Temmuz 1908 yılında demokrasi ve özgürlük adına dev bir adım atıldığına dikkat çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü; “24 Temmuz basından sansürün kaldırılışının simgesidir. Gazeteciler için önemi yadsınamayacak ölçüde büyüktür. Ancak adı bayram olsa da günümüzde biz bu günü Özgürlük, Dayanışma ve Mücadele Günü olarak kutluyoruz. Çünkü Gazetecilik belki de tarihin en zor döneminden geçerken, mesleğin çilekeş muhabirleri ve kameramanları ayakta kalma adına zorlu bir sınav veriyorlar. Cezaevi, İşsizlik, psikolojik ve fiziksel şiddet gazetecileri tehdit etmeye devam ediyor. Gazetecilik meslek yasamız yok. Hukuksuz olarak çalıştırılan gazeteciler var. İfade özgürlüğünün önündeki engeller katlanarak artıyor. Şeffaflık ve basın özgürlüğü demokrasilerin olmazsa olmazıdır. Kamuoyunun gerçekleri öğrenme, doğru haber alma hakkı olarak belirlenen basın özgürlüğü ise uluslararası ölçeklerde Türkiye’de yok sayılıyor. Bu nedenle 114. Yıldönümünü de buruk bir şekilde kutlayacağımız bu anlamlı günde tüm çalışma arkadaşlarımla birlikte gelecek 24 Temmuz’ların çağdaş bir toplumun bayramı olarak kutlanmasını temenni ediyor ve bekliyoruz.”
